شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

دستگاه لیزر فایبر

شرکت حک گستر فروش و خدمات پس از فروش دستگاه حکاکی ضربه ای سوزنی و لیزری را جهت مارک زنی بر روی فلزات و غیر فلزات را در سراسر نقاط کشور ارائه میدهد.

دستگاه لیزر فایبر

۵ بازديد

دستگاه لیزر فایبر

دستگاه فایبر یا دستگاه مارکینگ لیزری فایبر، یک نوع دستگاه صنعتی است که از نور لیزر برای نشانه‌گذاری، مارکینگ و حکاکی سطوح مختلف استفاده می‌کند. در دستگاه مارکینگ فایبر، برخلاف سایر دستگاه‌های لیزری از فیبر نوری برای بالا بردن صحت و دقت دستگاه استفاده می‌شود. دستگاه فایبر قابلیت‌های متنوعی دارد و این قابلیت‌ها به دلیل وجود قطعات حساس ریز و کوچک در ساختار آن است.
دستگاه‌های فایبر در انواع و سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام از آنها در بخش مختلفی از صنعت استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، دستگاه‌های فایبر کوچک‌تر در صنایع پزشکی، قطعات خودرو، قطعات ساعت، ابزارهای فلزی و پلاستیکی و محصولات صنعتی به کار گرفته می‌شوند.

دستگاه فایبر چگونه کار می‌کند؟

دستگاه فایبر با استفاده از انرژی نور لیزر به حکاکی و مارکینگ سطوح مختلف می‌پردازد. در چند سال اخیر، نور لیزر یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه برش و حکاکی بوده است. دستگاه‌های برش و مارکینگ، مانند دستگاه فایبر، از خصوصیات تنظیم‌پذیری اشعه لیزر نهایت بهره را می‌برند و از آن به عنوان یک نور قابل انعطاف استفاده می‌کنند. به همین دلیل دستگاه‌های لیزر در صنعت تبلیغات بسیار مهم هستند.
تنها دلیل تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های لیزری، استفاده از فیبرهای نوری است. با روشن شدن دکمه دستگاه، نور لیزر ایجاد می‌شود و با استفاده از فیبرهای نوری به سر نازل انتقال داده می‌شود. دستگاه فایبر از دو قسمت مکانیکی و دیجیتالی ساخته شده است. در قسمت دیجیتالی، طرح حکاکی مورد نظر کشید می‌شود و به عنوان یک دستور به قسمت مکانیکی ارسال می‌شود. قسمت مکانیکی نیز این دستور را اجرا کرده و با چرخاندن دستگاه در جهات مختلف، حکامی مورد نظر را ایجاد می‌کند.

 

دستگاه حکاکی لیزر فایبر - حک گستر

 

مزایای دستگاه فایبر

دستگاه فایبر توانایی خوبی در مارکینگ و حکاکی سطوح مختلف از خود نشان داده است و این باعث شده است که استفاده از دستگاه هرروز بیشترشود. دستگاه فایبر قابلیت‌های متنوعی دارد.
• ماندگاری بالا: فعالیت مکانیکی کمتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. این موضوع باعث می‌شود که قطعات خرابی کمتری داشته باشند و طول عمر دستگاه بالاتر رود.
• دقت و صحت بالا :استفاده از فیبرهای نوری باعث شده است که اشعه لیزر دستگاه فایبر نسبت به سایر دستگاه‌های لیزری قطر کمتری داشته باشد.
• قابلیت کار بر روی مواد مختلف : دستگاه فایبر قابلیت کار بر روی متریال‌های فلزی و غیرفلزی را دارد و این باعث می‌شود حوزه عملکردی دستگاه بسیار وسیع باشد. در ضمن حساسیت بالای دستگاه امکان استفاده از آن در صنایعی مانند هوافضا و کامپیوتری را فراهم کرده است.
• سرعت بالا در حکاکی: میتوان سرعت دستگاه را با توجه به نوع جنس تنظیم و بسیار بالا برد.
• قابلیت تنظیم شدت اشعه لیزر: اشعه لیزر در دستگاه فایبر قابل تنظیم است و این بدین معنی است که برای مواد مختلف می‌توان از قدرت اشعه مختلف استفاده کرد.
• عدم نیاز به چیلر خنک‌کننده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی: دستگاه لیزر فایبر داغ نمی‌کند و نیازی به چیلر خنک‌کننده ندارد. این موضوع باعث می‌شود که انرژی کمتری توسط دستگاه مصرف شود و دستگاه نیز ازلحاظ مصرف انرژی در سطح قابل قبولی باشد.

 

دستگاه حکاکی لیزر فایبر - حک گستر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.